Viktig information till dig som är leverantör till offentlig sektor!
Den 1 april 2019 träder den nya lagen om e-fakturering till följd av offentlig upphandling ikraft.
Enligt denna lag ska alla leverantörer till kommuner, landsting, regioner, kommunala och statliga bolag samt statliga myndigheter skicka e -fakturor. Lagkravet gäller alla inköp som utförs av offentlig sektor efter den 1 april 2019, oavsett belopp. PDF-fakturor är inte godkända som e-fakturor.
Webbsänt informationsmöte 22 januari
Klicka här om du vill se det webbsända informationsmötet i efterhand
Klicka här för att Ta del av dokumentationen
Agenda:
– Genomgång av lagkravet på obligatorisk e-fakturering
– Hur kan jag sända e-fakturor till mina kunder i offentlig sektor?
– Den nya standarden för e-faktura, PEPPOL Bis Billing 3
– PEPPOL; kommunikation som möjliggörare
_______________________________________________________________
Medverkande i webbsändningen:
Anderz Petersson, Myndigheten för digital förvaltning (DIGG),
Kerstin Wiss Holmdahl, Sveriges Kommuner och Landsting (SKL)
och Martin Forsberg, SFTI tekniska kansli.